Magazine online optimizate / o rata mai buna de vanzari

Un magazin online optimizat are
o rata de vanzari mai buna

Viteza de incarcare a paginii un factor important in SEO
Viteza de incarcare a paginii un factor important in SEO – sursa poza: daniloaz.com

Asa cum am specificat in titlu un magazin care este mai bine optimizat, din toate punctele de vedere, atat din punct de vedere al vitezei de incarcare cat si al cuvintelor cheie se va reflecta in vanzari mai bune. De ce spunem asta? Deoarece in ultimii ani motoarele de cautare, si cand spunem motoarele de cautare ne referim la cele mai folosite de catre utilizatori: Google, Bing, Yahoo… pun accentul si pe viteza de incarcare a unui website / site de prezentare sau magazin de vanzare produse online.

Iar pentru un magazin online acest aspect este unul foarte important. Site-urile care se incarca mai greu pierd competitia in fata celor care se incarca mai rapid si nu apar in primele pagini in cautari. Viteza de incarcare a devenit un aspect din ce in ce mai important intr-un algoritm mai complex de optimizare a site-urilor web. Timpul de incarcare al unui site, continutul de buna calitate si linkuri inapoi / back linkuri de calitate pot sa ridice un site in cautarile organice ale motoarelor de cautare.

Aici o sa facem o mica paranteza – In primul rand ce inseamna SEO – este un acronym care provine din limba engleza Search Engine Optimization, si inseamna Optimizare pentru Motoarele de Cautare -> pentru a obtine rezultate cat mai bune in cautarile organice ale motoarelor de cautare – un alt acronym din engleza SERP -> Search Engine Result Page tradus Rezultat in Pagina Motorului de Cautare.

Dedesubt sunt cele mai importante 5 motive pentru care ar trebui sa va faceti griji referitor la viteza site-ului si la timpul de incarcare al paginilor, conform daniloaz.com. (articol scris in anul 2014)

„1. Viteza de incarcare a unui site este un factor SEO important

Sunt multi factori pe care motoarele de cautare ii iau in considerare cand clasifica paginile web si arata arata cele mai relevante rezultate in cautari. Viteza este una dintre ele, asa cum a adus la cunostinta Google in anul 2010 intr-un anunt oficial.

Chiar si azi se discuta cat este de important factorul viteza, dar este clar ca avand date aceleasi site-uri cu aceiasi relevanta in cautari, un utilizator  obisnuit il prefera pe acela cu un timp de incarcare mai mic. Si aceasta este binecunoscut de catre motoarele de cautare, care pornind de la aceasta premiza, va plasa mai aproapte de primele poziti acele pagini care au un timp de incarcare mai mic, dand mai multa greutate factorilor care au legatura cu partea de server (timpul de raspuns al serverului, folosesc CDN-uri, optimizeaza bazele de date si aplicatiile, etc.) decat pe partea de client asa cum este demonstrat de acest studiu. Mai mult decat atat, aceasta are loc in acelasi fel in care utilizatorul se conecteaza folosind un mobil, o tableta sau un PC de birou.

Prin urmare, putem concluziona ca site-ul nostru nu va excela niciodata mai sus de alte site-uri avand aceiasi relevanta daca se incarca mai rapid.

Astfel, numai bazat pe aspectul SEO ar trebui sa incepem sa lucram sa imbunatatim viteza site-ului nostru cat mai repede posibil. Dar daca inca avem indoieli, atunci vedeti alte motive importante pentru a face asta privind optimizarea pentru motoarele de cautare.

2. O viteza de incarcare mai rapida = O experienta mai buna a utilizatorului

In ziua de azi toata lumea a devenit tot mai ocupata pentru noi toti timpul este pretios. Asa ca tuturor ne place sa navigam repede pentru a minimaliza timpul de asteptare pentru a obtine informatia dorita.

Datorita acestui motiv, in acelasi mod in care ne pasa de aspectele ce tin de alte site-uri ca gradul de utilizare, experienta utilizatorului ar trebui sa fie o prioritate de care vizitatorii sa se bucure de continutul nostru si per ansamblu satisfactia vizitatorului sa fie asociata cu brandul nostru in minte.

3. Optimizarea timpului de incarcare duce la o crestere a conversiilor

In legatura cu cele spuse mai sus, numeroase studii au aratat ca optimizarea timpului de incarcare este un impuls in conversii, cu cat site-urile sunt mai accesibile cu atat utilizatorii sunt mai dispusi sa continue sa navigheze pe el. Intelegand impactul direct pe care viteza site-ului o are asupra experientei utilizatorului este critica pentru marketing, asa cum este bine demonstrata ca un timp prea mult de asteptare afecteaza comportamentul utilizatorilor, care vor comuta pe o alta fereastra sau o vor inchide, daca vor considera ca au asteptat indeajuns de mult timp, cauzand pierderi in vanzari si cresterea ratei de respingere, ceea ce va afecta la randul sau SEO-ul.

Conform unui studiu efectuat in anul 2009 de catre Amazon, o secunda in plus in incarcarea paginii inseamna o reducere cu 10% a vanzarilor.

Timpul de asteptare pe care vizitatorii sunt dispusi sa astepte tinde sa scada. In 2006 cei mai mult utilizatori asteptau ca o pagina sa se incarce in mai putin de 4 secunde. Trei ani mai tarziu, in anul 2009, 47% din utilizatori asteptau ca o pagina sa se incarce in mai putin de 2 secunde, si in 2012 acest procent a crescut la 70%.

Aceasta este, azi poti considera inacceptabil ca o pagina sa se incarce in mai mult de 2 secunde, fie care aceasta se intampla prin intermediul unui PC de birou, a unei tablete sau a unui telefon inteligent / smartphone, asa ca cineva oricine administreaza un website serios care cauta sa obtine niste rezultate bune ar trebui sa faca efortul necesar pentru a obtine nedepasirea limitei de 2 secunde.

4. Viteza este esentiala pentru utilizatorii de telefoane mobile

Asa cum am discutat mai devreme, indiferent ce dispozitiv folosesc utilizatori  in ziua de azi in termeni de toleranta a lor in timpii de incarcare a paginilor sunt aceiasi. Din acest motiv trebuie sa facem un efort mai mare daca este posibil sa marim viteza pentru versiunea de mobile a site-ului nostru, tinand cont ca de obicei telefoanele mobile nu beneficiaza de o conexiune asa de rapida asa cum o au calculatoarele de birou.

Mai mult decat atat, mai este un alt factor care trebuie luat in considerare, factor care este perceperea vitezei, adica timpul care trece pana cand pagina solicitata este folosita (Timpul de Interactiune cu Documentul). Acest timp este scazut de exemplu prin incarcarea textului si a altor elemente cheie necesare pentru ca o pagina sa poata fi citita inainte, in asa fel incat utilizatorul sa obtina ceva din ea, desi pagina nu a terminat inca incarcarea.

5. O viteza mai mare este egal cu o folosire mai buna a propriilor resurse

Unele dintre mecanismele pentru accelesarea unui site constau din inlaturarea unor elemente inutile si minimalizarea numarului de conexiuni realizate de catre server cand pagina solicitata de catre utilizatori este incarcata.

Aceasta este obtinuta prin reducerea numarului de imagini folosite in designul grafic al site-ului, combinate intr-un singur fisier (sprites),  comninant toate fisierele javascript si CSS (Cascading Style Sheets) in doua fisiere separate, comprimand fisierele in antete (headers), folosind metode de cache pentru a evita reincarcarea resurselor care sunt deja in fereastra utilizatorilor, etc.

Toate aceste actiuni fac ca serverul nostru sa aiba mai putine cereri (si sa foloseasca mai putine resurse hardware) si ca banda de retea necesara si transferul de date lunar contractat cu firma de gazduire sa fie redus. Aceasta conduce la folosire mai buna a resurselor disponibile si ca atare la salvarea unor costuri cu operatiunile si o imbunatatire a capacitatii serverului la acelasi pret.

De asemenea, daca un site este mai rapid motoarele de cautare il vor indexa mai rapid, ceea ce in schimb are un impact mai scazut asupra resurselor serverului si reducerea in continuare a costurilor noastre de infrastructura.” sursa informatii: www.daniloaz.com

In concluzie un SEO bun duce la o crestere a vanzarilor.

Va invitam sa va inscrieti produsele handmade si pe site-ul lui si sa le prezentati si vizitatorilor nostri!